Sportas, naudingas sergant hipertenzija, Ar galima žaisti sportą su padidintu spaudimu: fizinis aktyvumas su hipertenzija - Vaskulitas

sportas, naudingas sergant hipertenzija

Sveika gyvensena Fizinis aktyvumas ir hipertenzija: geriau judėti ar gulėti?

Projekto partneriai:

Deja, bet posakis, kad ilgas poilsis niekada nebus mirties priežastis, visiškai netinka norint kuo ilgiau išlikti sveikam ir energingam. Judėjimo reikšmė labai svarbi ne tik bandant užkirsti kelią hipertenzijai, bet ir jau sergant naudingas sergant hipertenzija liga.

sportas, naudingas sergant hipertenzija

Neretai ilgiausia šiuolaikinio žmogaus dienos kelionė yra nuo namų iki automobilio, nuo automobilio iki parduotuvės. Darbo vietoje irgi dažniausiai sėdime.

Mitybos rekomendacijos sergantiems arterine hipertenzija

Gerai, jeigu gyvename penktame aukšte ir name nėra lifto, tai nors laiptais porą kartą per dieną tenka užlipti. Kita vertus, nemažai žmonių, ypač jaunimo, papildomai sportuoja, lanko treniruotes.

Jų bėda kita —kad persistengia, persitempia.

sportas, naudingas sergant hipertenzija

Taigi fizinis neaktyvumas tapo pasaulinės visuomenės sveikatos problema. Pasaulio sveikatos organizacijos PSO duomenimis, dėl fizinio aktyvumo stokos kasmet planetoje miršta apie 3,2 mln.

Ar galima sportuoti su hipertenzija

Fizinis pasyvumas yra vienas pagrindinių lėtinių neužkrečiamų ligų rizikos veiksnių. Sergant hipertenzija judėti būtina Daugiau kaip 70 proc. Įrodyta, kad fiziškai neaktyvūs žmonės du kartus dažniau serga širdies ligomis, daug dažniau nuo jų miršta. Mažai judančiam žmogui sutrinka kraujospūdžio reguliacija, jis tunka, kraujyje padaugėja riebalų, gliukozės.

Verta paskaityti

Visa tai skatina aterosklerozės, o kartu ir koronarinės širdies ligos vystymąsi. Sergant arterine hipertenzija fizinis aktyvumas ne tik nėra draudžiamas, bet ir yra būtinas. Svarbu žinoti, kokius pratimus atlikti galima. Specialistų nuomone, kuo anksčiau arterinė hipertenzija pradedama gydyti fiziniu aktyvumu, tuo geresni būna rezultatai.

Ypač gerų rezultatų sulaukiama, kai liga pradinių stadijų, kai dar nėra pažeisti organai taikiniai. Kaip ir kiek judėti sergant hipertenzija Svarbiausias patarimas nusprendusiems užsiimti fizine veikla — nepersistengti naudingas sergant hipertenzija per pirmą dieną nesportuoti per daug, ypač naudingas sergant hipertenzija svarbu tiems, kurie paskutinį kartą sportavo tik mokykloje.

Ką reikia žinoti pradedant sportuoti, kad nepakenktume savo širdžiai

Smarkiai sportavusiems ir sužinojusiems, kad serga hipertenzija, visiškai fizinės veiklos nutraukti nereikia, tačiau taip pat ir intensyviai sportuoti naudingas sergant hipertenzija. Visais atvejais būtina pasitarti su šeimos gydytoju, kardiologu ir vartoti vaistų, jei jų buvo paskirta.

Paprasčiausias hipertenzijos slėgio matavimo grafikas, kuris visiems prieinamas ir nereikalaujantis ypatingo pasirengimo, yra ėjimas.

Ėjimas treniruoja širdies ir kraujagyslių sistemą, stiprina ne tik skeleto, bet ir širdies raumenis, reguliuoja kraujospūdį, gerina plaučių ventiliaciją, aktyvina medžiagų apykaitą.

Ar galima žaisti sportą su padidintu spaudimu: fizinis aktyvumas su hipertenzija

Ėjimas patrauklus tuo, kad yra tas pratimas, nuo kurio lengviausiai pradėti užsiimti fizine veikla. Tam nereikalingi specialūs treniruokliai nors tokių ir yranereikia mokėti už sporto klubo paslaugas.

Tereikia išeiti iš namų. Paprasčiausias pasivaikščiojimas — sportas gera fizinio aktyvumo didinimo pradžia. Pasivaikščioti labai naudinga prieš miegą likus 2—3 val. Pasivaikščiojimas rekomenduojamas vyresnio amžiaus žmonėms, taip pat tiems, kurie sveiksta po sunkios ligos.

Lėtas ėjimas, kuris tinka visiems, yra tada, naudingas sergant hipertenzija nueinama 60—90 žingsnių per minutę.

Treniruotė namuose su Rūta - Viršutinei daliai

Spartesnis ėjimas — 90— žingsnių per minutę. Dozuotas ėjimas — — žingsnių per minutę. Pagrindinė dozuoto ėjimo sąlyga — sistemingas ir nuoseklus fizinio krūvio didinimas. Eiti reikia taip, kad pabaigoje suprakaituotumėte, tačiau jaustumėte malonumą, bet nebūtumėte visiškai išsekęs.

Nuorodos kopijavimas

Paprastą ėjimą gali paįvairinti skandinaviškas ėjimas, kurio metu dirba 20 proc. Sergantiesiems hipertenzija tinka sportas bėgimas ristele, važiavimas dviračiu, plaukimas.

Pratimai turėtų būti pakankamo intensyvumo, kad padažnėtų pulsas, kvėpavimas. Mokslo patvirtinta, kad 30 min. Sveikiems žmonėms rekomenduojamas krūvis yra 30—45 min.

sportas, naudingas sergant hipertenzija

Maksimalus pulso dažnis apskaičiuojamas taip: vyrams iš atimant amžių, moterims — iš atimant amžių.

Taip pat perskaitykite