Jėgos kilnojimas hipertenzijai gydyti

Ekstremalios pramogos ir arterinė hipertenzija: ar suderinama? | bimba.lt

Jėgos pratimai su svoriais - traumų ir ligų profilaktikai Lapkričio 21d.

Gintarė Kaminskienė Sergu hipertenzija.

Viena efektyviausių priemonių nuo traumų — jėgos treniruotės. Anot reabilitacijos ir slaugos centro specialistų, pratimai su svoriais ne tik gerina sportinius rezultatus ar padeda įgyti gražias kūno formas.

Komentarai

Pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja vidutinio ir didelio intensyvumo jėgos pratimus, kurie turėtų būti atliekami naudojant treniruoklius, taip pat laisvuosius svorius.

Toks treniravimasis ne tik gerina sportinius rezultatus ar padeda formuoti dailias kūno formas, bet ir didina žmogaus organizmo atsparumą, tvirtumą, stiprumą ir gebėjimą susidoroti su fiziniu krūviu. Anot jo, jėgos pratimai gerina fiziologinius mūsų organizmo procesus ir fizines savybes: didina raumenų jėgą, ištvermę, skatina kaulų, minkštųjų audinių augimą bei gerina jų tvirtumą. Be to, jėgos treniruotės skatina hormonų išsiskyrimą, reguliuoja gliukozės kiekį kraujyje, gerina smegenų ir raumenų sąveiką bei širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą.

Komentuoti:

Atlikti tyrimai rodo, kad jėgos treniruotės lemia mažesnę riziką susirgti lėtinėmis ligomis. Pavyzdžiui, žmonės, kurie gali padaryti daugiau atsispaudimų, yra linkę rečiau sirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis.

Specialistai sako, kad treniravimasis su svoriais reabilitacijos jėgos kilnojimas hipertenzijai gydyti leidžia žmonėms neatitrūkti nuo savo sporto režimo, padeda išmokti judesius atlikti taisyklingai ar pakoreguoti treniruočių metodiką, patyrus traumą, sergant ar jaučiant skausmus. Tai ypač aktualu sportininkams ir intensyviai sportuojantiems žmonėms, kuriems reikia palaikyti aukštą fizinį pajėgumą. Mitai ir realybė Iki šiol vyrauja mitas, kad, patyrus traumą ar jaučiant nugaros skausmus, jokiais būdais negalima kilnoti didelių svorių.

Kaip stiprinti širdies raumenį be vaistų?

Tačiau kineziterapeutas paneigia šį mitą. Medikai teigia, kad treniravimasis su dideliais svoriais nekenkia sąnariams, stuburui ir kitoms organizmo struktūroms. Priešingai, moksliniai tyrimai rodo, kad mechaninė apkrova skatina sąnarių kremzlių storėjimą, mažina uždegiminį procesą ir taip prevenciškai saugo sąnarius nuo tokių degeneracinių ligų kaip artritas.

stacionarinė hipertenzijos apžiūra

Spaudimas ir svoris yra būtina sąlyga, norint, kad kaulinis audinys būtų aprūpintas reikalingomis maisto medžiagomis ir būtų palaikoma normali funkcijų veikla. Atliekant jėgos pratimus kaulai stiprėja ir geriau mineralizuojasi, be to, progresyviai treniruojant jėgą, didėja raumenų, sausgyslių, raiščių tankumas.

kaip išgydoma hipertenzija

Taigi, anot kineziterapeuto Eldoro Rimšos, kaulams, minkštiesiems audiniams bei hormonų išsiskyrimui reikalingas didelis treniruočių intensyvumas ir apkrova. Kitas gajus mitas yra susijęs su amžiaus grupėmis.

geriausias bėgimo būdas širdies sveikatai

Klaidingai manoma, kad vaikai ir vyresnio amžiaus žmonės neturėtų kilnoti sunkių svorių. Tačiau naujausios pasaulinės sporto ir sporto medicinos organizacijos rekomenduoja vyresnio amžiaus žmonėms treniruotis submaksimaliu intensyvumu, t.

Hipertenzija Hipertenzija Aukštas kraujo spaudimas yra gana dažnai pasitaikanti būklė, kai jėga, kuria kraujas spaudžia jūsų kraujagysles, tokia didelė, kad ilgainiui sukelia sveikatos sutrikimus, pavyzdžiui, širdies ligas. Kraujo spaudimas priklauso nuo kraujo kiekio, kurį kiekvieno susitraukimo metu į kraujagysles išstumia širdis, bei kraujagyslių pasipriešinimo. Kuo daugiau kraujo išstumia širdis ir kuo siauresnės yra jūsų arterijos, tuo didesnis yra kraujo spaudimas. Veiksniai, didinantys hipertenzijos riziką: Amžius. Kuo vyresnis amžius, tuo didesnė yra hipertenzijos rizika.

Tai ypač aktualu šiai amžiaus grupei, nes senstant žmogus palaipsniui netenka raumenų masės, jėgos, mažėja kaulų tankis, vyksta degeneraciniai organizmo procesai ir didėja traumų bei ligų rizika. Verta paminėti, jog būtent jėgos treniravimas yra efektyviausia priemonė siekiant sumažinti traumų riziką, priešingai nei tempimo pratimai, kurie turi labai menką efektą.

Straipsniai

Tad pratimai su dideliais svoriais gali būti saugūs tiek vaikams, tiek vyresnio amžiaus žmonėms. Svarbu pasiruošimas Prieš pradedant jėgos kilnojimas hipertenzijai gydyti ir kilnoti didelius svorius, rekomenduojama pasikonsultuoti su gydytoju, taip pat kineziterapeutu, kuris įvertintų fizinę būklę, pajėgumą ir padėtų pasirinkti optimalų krūvį, išmokytų pratimus atlikti taisyklingai.

  • Hipertenzijos laipsnis ir rizika
  • Guaša nuo hipertenzijos
  • Hipertenzija – bimba.lt
  • Dalintis: Kokie netinkamos gyvensenos aspektai labiausiai alina širdį?
  • Ekstremalios pramogos ir arterinė hipertenzija: ar suderinama? | bimba.lt

Jėgos pratimus rekomenduojama atlikti 2—3 kartus per savaitę po 1—2 pratimus vienai raumenų grupei, atliekant nuo 8 iki 12 pakartojimų po jėgos kilnojimas hipertenzijai gydyti. Svarbu pratimus pritaikyti individualiai, atlikti juos nuosekliai ir progresyviai, kad jie suteiktų maksimalią naudą ir būtų minimali rizika patirti traumą ar susirgti.

Taip pat perskaitykite