Baltymai širdies sveikatai

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Autorius: manodaktaras.

Naujas didelis tyrimas rodo, kad žmonės, per dieną suvalgantys po kiaušinį, nėra labiau linkę į didesnį cholesterolio kiekį, infarktus, insultus ar ankstyvą mirtį. Kiaušiniai yra vienas maistingiausių maisto produktų, tačiau dėl sočiųjų riebalų, didinančių cholesterolio kiekį kraujyje, vertinami nevienareikšmiškai.

baltymai širdies sveikatai padidėjęs cukraus kiekis kraujyje ir hipertenzija

Daug tyrimų apie kiaušinių vartojimo poveikį sveikatai yra mažos imties, tad rezultatai — prieštaringi. Kanados mokslininkai apžvelgė tris tyrimus, kurių bendras tyrimo baltymai širdies sveikatai skaičius — tūkst.

Tyrimai įrodė, iš kokio maisto gaunami baltymai naudingiausi sveikatai 0 www. Visi žinome, kad pieno gaminiai ir mėsa turtinga baltymais. Tačiau ar šie gaminiai tikrai sveikiausias pasirinkimas vaikams, suaugusiems, aktyviai sportuojantiems žmonėms?

Tiesa, daug tyrimo dalyvių buvo sveiki ar per jauni, kad būtų galima įvertinti ilgalaikį kiaušinių poveikį sveikatai. Kiaušinio baltyme yra devynios pakeičiamos ir devynios nepakeičiamos amino rūgštys aminorūgštys, kurių žmogaus organizmas nepasigamina pats ir turi gauti su maistutaip pat gausu mineralinių medžiagų, B grupės vitaminų.

baltymai širdies sveikatai antioksidantai širdies sveikatai

Trynyje yra geležies, vitamino A, vitamino D, fosforo, kalcio, tiamino ir riboflavino. Amerikos Širdies Asociacija rekomenduoja per dieną suvalgyti po vieną kiaušinį arba dviejų kiaušinių baltymus. Kiaušinių paruošimo būdas taip pat turi įtakos sveikatai, tačiau tyrime nebuvo vertintas.

Nors susirgimo riziką ypač padidina rūkymas ir neaktyvus gyvenimo būdas, vis dėlto didžiausia grėsmė kyla dėl nesveikos ir per riebios mitybos. Gydytojos dietologės dr. Rūtos Petereit teigimu, lietuviai vartoja per daug sočiųjų riebalų ir per mažai daržovių, vaisių, kuriuose yra vitaminų.

Pavyzdžiui, sveikiau valgyti plaktą kiaušinienę, o ne keptus kiaušinius, siekiant išvengti per didelio riebalų suvartojimo. Tyrimo autoriai pabrėžia, kad siekiant išlaikyti gerą širdies ir kraujagyslių sveikatą svarbu siekti subalansuotos mitybos, mankštinis, nerūkyti, išlaikyti normalų kūno svorį.

baltymai širdies sveikatai Ermoškinas V. hipertenzija

Mityboje turėtų vyrauti daržovės, vaisiai, viso grūdo produktai, žuvis, riešutai, liesi pieno produktai, reikia vengti keptų patiekalų, raudonos ar perdirbtos mėsos, gazuotų gėrimų. Parengė Monika Kairienė pagal reuters.

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis. Širdies ligos vis dar yra žudikės. Šiame straipsnyje apibūdinama 16 maisto produktų, kurie, vartojant kaip dietą, gali padėti jūsų širdžiai išlikti sveikai. Šios rekomendacijos yra viena iš daugelio nuomonių, todėl vertinti reikia kritiškai. Iš esmės rekomendacijos yra teisingos, tačiau prognostinė teigiama rekomenduojamo produkto reikšmė ne visada pakankamai pagrįstai įrodyta.

Taip pat perskaitykite